De zeven bouwstenen van een realtime Customer Data Platform

Een goed uitgewerkt CDP (Customer Data Platform) dient als een uniforme databron voor alle binnenkomende data van een bedrijf. Alle gegevens van klanten, prospects en bezoekers kunnen in een CDP worden verwerkt. Deze data kan leiden tot:

 

  • Nieuwe inzichten over klanten, prospects en bezoekers;
  • Engagement: door individuele, uitgebreide profielen te creëren kun je je publiek een betere en persoonlijke ervaring bieden.

De zeven bouwstenen van een CDP

In deze whitepaper worden de zeven bouwstenen van een realtime Customer Data Platform volgens Vincent Kooijman (Onmarc) opgesomd:

1. Het verzamelen van data.
2. Intern gebruik en distributie.
3. Flexibiliteit en stabiliteit.
4. Het opslaan en verwerken van data.
5. Identificeren, controleren en matchen van data.
6. Third party integraties.
7. Privacy, security en compliancy.


Ben jij benieuwd naar de whitepaper?
Vul het formulier in en Download de PDF.

 

Onmarc Buildig a CDP_frontpage.png