161018-EMERCE_logo-diapos
Jobsrepublic - whitepaper - cover

Recruitment modellen om je cost per hire te verlagen

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt voor veranderingen in het recruitment landschap. Recruiters raken hierdoor de grip op de instroom van nieuwe kandidaten kwijt. Dit heeft gevolgen voor organisaties. Groeidoelstellingen worden niet gehaald, werkdruk op werknemers wordt groter en kwaliteit kan niet gewaarborgd blijven. Daarom is er een nieuwe aanpak nodig, allereerst door te focussen op de latent werkzoekenden. 

Traditioneel zijn recruiters gewend om een vacature op een vacaturebank te plaatsen. Hiermee bereik je alleen de actief werkzoekenden (15% van de hele doelgroep). Door je op de latent werkzoekenden te focussen (75%), bereik je de grootste groep met de meeste potentie. 

Dé manier om hen te bereiken en te verleiden om bij jou aan de slag te gaan is door een kandidaat-centraal filosofie te adopteren. Door jouw kandidaat beter te kennen dan ieder ander, ben je beter in staat om aan te sluiten bij hun belevingswereld en daardoor beter in staat hen te verleiden. 

In dit whitepaper

Dit is precies waar de whitepaper overgaat. Aan de hand van twee eenvoudige recruitment modellen maak je de kandidaat-centraal filosofie praktisch, en zal je beter in staat zijn om de juiste kandidaten aan te trekken.

Download het whitepaper