Dit zijn de belangrijkste 
e-commerce trends in 2019

In 2018 zagen we voor het eerst dat de groeicijfers in ecommerce afvlakten. Het groeicijfer daalde met gemiddeld twee procent. Uit de laatste Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat de online bestedingen van speelgoed, elektronica en kleding in 2018 met veertien procent zijn gestegen, in 2017 was dit nog zestien procent. En deze afvlakkende groei geldt ook voor andere online bestedingen.

 
De focus van marketeers binnen e-commerce in 2019 
 
Hoe kunnen online retailers groeien in een markt waarin de concurrentie steeds meer voelbaar wordt? En op welke marketingactiviteiten gaan e-commercebedrijven zich richten om in 2019 het verschil te maken? Lees het antwoord in dit trendrapport. De key takeaways uit dit onderzoek zijn: 
 
  • Slechts 55% van de webwinkeliers zet emailmarketing automation in.
  • E-mail is een belangrijk kanaal voor de productnieuwsbrief en de actiemail
  • E-commercemarketeers gaan in 2019 aan de slag met contentmarketing, SEO en advertising.
 

Benieuwd naar het trendrapport?

Vul het formulier in en download het trendrapport.

 

Visual landingspagina Spotler (cover)