Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

De retail- en fashionwereld staan op hun grondvesten te schudden. Onder invloed van Covid-19 belandt de digitalisering – noodgedwongen – in een stroomversnelling. Nu de concurrentiestrijd zich nóg meer online afspeelt is het des te belangrijker dat je bedrijf of merk weet wat er in 2021 staat te gebeuren op het gebied van digital (e-commerce) marketing.

 

In dit webinar identificeert online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany de meest significante online marketingtrends waar je dit jaar op moet anticiperen.

 

Door de coronacrisis is de digitale transformatie in één klap zeven jaar vooruitgesprongen, zo concludeerde McKinsey in een nieuwe studie. Sander kijkt in dit webinar terug op een aantal van de belangrijkste onlinemarketing ontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit kan trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk het verschil maken.


Stoelriemen vast. Tijdens dit webinar duiken we o.a. in deze vijf trends:

 

  • E-commerce tijdens COVID-19 (en de succesfactoren tijdens én na een lockdown);
  • Personalisatie: eenvoudiger én noodzakelijker;
  • D2C zet door, versterkt door groei van marketplaces;
  • Google Ads: steeds minder inzicht in gebruikte zoektermen;
  • SEO: snelheid, veiligheid en bruikbaarheid gaan een grote(re) rol spelen bij organische zoekmachineposities.

 

Expert:

 

Sander Lems - Online Marketing Strateeg

Sander is online marketingstrateeg bij ISM eCompany. In deze rol helpt hij retailers en (fashion)merken met het uitdenken, opstarten en finetunen van de online marketingstrategie. Door zijn 12+ jaar ervaring in vrijwel elke e-commerce (online marketing) discipline, zowel op adviserend als uitvoerend gebied, is hij in staat om iedere e-commerce of omnichannel organisatie te helpen in het maken en optimaliseren van een gedegen online marketingstrategie.

 

IsmEcompany