Investeringen in marketingtechnologie 2019/2020

Nederlandse bedrijven vergroten hun marketingtechnologie budgetten. Dit blijkt uit het tweede onderzoek van Emerce Research en EY-VODW naar de 'martech stacks' in ons land. Het tweede grote onderzoek “Investeringen in marketingtechnologie 2019” biedt de markt meer grip op de veelheid aan keuzes. Dit helpt organisaties om prioriteiten te stellen.

Welke tooling wordt door welke organisaties gebruikt en gecombineerd, tegen welke budgetten en welke marketingtechnologieën worden nog weinig gebruikt? En welke nieuwe tools worden overwogen?

Voor wie is dit onderzoek

 

  • Gebruikers en beleidsmakers bij Nederlandse organisaties.
  • Agencies die adviseren over en gebruikmaken van marketingtechnologie.
  • Leveranciers van marketingtechnologie.

 

Thema's en inzichten


Investeringen in marketingtechnologie nemen toe. Maar wordt er ook voldoende geïnvesteerd? Opvallend uit dit onderzoek is dar een veel hogere tevredenheid heerst bij organisaties die werken met één of meerdere martech suites in plaats van losse oplossingen. Het onderzoek beantwoordt onder andere deze vragen:

 

  • Hoe verhoudt onze martech stack zich ten opzichte van technologie keuzes bij andere organisaties? Waar zijn de verschuivingen vergeleken met vorige jaren?
  • Hoeveel investeren andere organisaties in marketingtechnologie? En neemt die toe of af?
  • Wat is de shortlist van favoriete tools in een specifieke marketingtechnologie?
  • Welke zijn het gemakkelijkste te implementeren? Welke leveren de meeste impact op?
  • Wat zijn nieuwe technologietrends waar onze concurrentie de komende jaren in investeert?
  • Benchmarkmogelijkheid van de eigen martech stack ten opzichte van andere Nederlandse organisaties.
  • Welke tools worden nu het meeste door onze klanten gebruikt binnen ons competentiegebied?
  • Zijn er nieuwe favoriete tools waar anderen in 2019 naar kijken die niet bij ons op het vizier stonden?
  • Bij welke marketingtechnologiegebieden hebben onze klanten de meeste behoefte aan externe ondersteuning omdat ze aangeven daar een tekort aan mensen en kennis te hebben?
  • Wie zijn onze concurrenten bij Nederlandse organisaties gebaseerd op het huidige gebruik? Met welke tools binnen en buiten onze martech-categorie concurreren wij in 2019?
  • Zijn Nederlandse organisaties op zoek naar onze categorie aan oplossingen of liggen de prioriteiten elders?
  • Verwacht men veel of weinig externe ondersteuning en hoe bieden wij die ondersteuning?


Benieuwd naar de onderzoeksresultaten?

Vul het formulier in en download het onderzoek. 

 

 200416-Report-Martech-onderzoek-2019-2020-283x370