Omnichannel als de nieuwe standaard

De customer journey die we eerder in een mooie, rechte lijn schetsten, is al lang verleden tijd. Je doelgroep doorloopt niet de fases zoals je ze zelf voor je ziet. Het is een wirwar van contactmomenten, waardoor het lastig is om de customer journey te voorspellen en daarin relevant te zijn. 

 

Bovendien zijn consumenten de afgelopen tijd noodgedwongen via andere kanalen gaan winkelen en in aanmerking gekomen met nieuwe retailers en merken, en blijft het aantal touchpoints onverminderd toenemen. Daarom is het nu nog belangrijker om na te denken over hoe je de bestaande relatie met je klanten kunt behouden en tegelijkertijd ook een goede band op kunt bouwen met nieuwe klanten. 

 

Omnichannel is het antwoord op de wens - of eigenlijk de eis - van de klant. Zij gedragen zich omnichannel. Zij willen zelf bepalen waar, wanneer en vooral hoe ze producten kopen. Aan jou de taak om op iedere plek en op het juiste moment aanwezig te zijn. Het apparaat, online of offline mag daarbij niet meer uitmaken. 

 

Onderwerpen in dit whitepaper: 

Omnichannel... 

  • ... om advies op maat te geven. 
  • ... als loyaliteitsprogramma. 
  • ... als je doelgroep liever offline is. 
  • ... als de definitieve aankoop altijd offline wordt gedaan. 
  • ... om offline producten te verkopen die alleen online te koop zijn. 
  • ... om kanaalconflicten te voorkomen in de hele customer journey

 

Na het lezen van dit whitepaper kan je jouw huidige online marketing strategie herzien en je verdere omnichannel-roadmap bepalen. 

 

Bluebird Day - Cover