Duurzaamheid is geen optie maar een must

Het afgelopen jaar is het aantal online aankopen en daarmee ook de vraag naar e-commerce verpakkingen flink gestegen. Uit recent onderzoek van Drapers en Smurfit Kappa blijkt dat 59% van de consumenten rekening houdt met duurzaamheid bij het maken van een aankoopbeslissing. 

 

Met een duurzame verpakking, die in lijn is met de merkbeleving, biedt je klanten een echte unboxing experience. De consument verwacht dit ook. Onderzoek van thuiswinkel.org wees bijvoorbeeld uit dat 70%van de consumenten zich ergert aan verpakkingen die in verhouding tot het bestelde product veel te groot zijn en daarmee overbodige verpakkingsmaterialen bevatten. 

 

In dit whitepaper

  • De laatste trends binnen de e-commerce sector.
  • Het belang van een verpakking. 
  • Verduurzaming van het verzendproces. 
  • De toekomst van e-commerce verpakkingen. 
  • Tien tips om een e-commerce proces te verduurzamen. 

 

Dit whitepaper is gemaakt in samenwerking met PostNL, het KIDV, thuiswinkel.org en WasteBoards.


 

Smurfit Kappa - whitepaper - CoverHubspot