Adverteren is transformeren

Het is begrijpelijk dat digitale advertenties de afgelopen jaren een steeds groter budget hebben aangetrokken. Marketeers kunnen namelijk gemakkelijker hun digitale advertentiecampagnes optimaliseren om een nauwkeurig doel te bereiken, specifieke doelgroepen te targeten, hun tijdschema en budget te beheren, resultaten in realtime te zien en campagnes te meten op de manier die geschikt is voor hun bedrijf. Maar het belangrijkste is personalisatie, waarmee marketeers betere ervaringen voor hun klanten kunnen creëren.

 

Digitale advertenties hebben echter een kantelpunt bereikt. De groei van uitgaven aan digital versnelt terwijl tegelijkertijd zaken als privacy en merkveiligheid centraal komen te staan. Nu evolueren digitale uitgevers en advertentieplatforms om te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van zowel marketeers als consumenten.

 

Daarom is het belangrijk om rekening te houden met de manier waarop digitale advertenties veranderen naarmate je meer uitgeeft via verschillende kanalen. Bewijs van impact is daarbij belangrijk: elke euro van je budget moet het resultaat beïnvloeden.

 

Onderwerpen in dit whitepaper: 

  • Gediversifieerde uitgaven: advertenties moeten consumenten tot ver buiten de ommuurde tuinen bereiken.
  • Merkveiligheid: je vraagt je steeds vaker af waar advertenties worden weergegeven.
  • Privacy: consumenten maken zich zorgen over hoe je hun persoonlijke gegevens gebruikt.
  • Omnichannel-strategie: je klanten denken niet kanaal voor kanaal, daarom kan jij dat ook niet doen.

 

Criteo- Cover