7 aspecten van klantgedrag die de toekomst van e-commerce vormen

De coronacrisis heeft blijvende veranderingen teweeg gebracht bij veel consumenten en hun consumptiegewoonten. Ondanks dat het voor een vertraging zorgde in veel sectoren, heeft met name e-commerce positieve veranderingen gezien: klanten besteden meer tijd aan online winkelen en doen dan ook vaker aankopen. 

 

Lockdowns leidden tot een historische groei: 36% van klanten winkels elke week online. Voor de pandemie was dit nog 28%. 87% van deze consumenten geeft aan ook na de pandemie online te blijven winkelen. 

 

Deze nieuwe gedragspatronen zorgen voor een trend die een duidelijk keerpunt voor e-commerce markeert: consumenten zijn volwassener en veeleisender dan ooit. Dit zien we terug in 7 aspecten: 

  • Consumenten hebben haast 
  • Consumenten zijn digitaal volwassen
  • Consumenten willen herkend worden
  • Consumenten hebben een sociaal bewustzijn 
  • Consumenten willen meer in gesprek zijn
  • Consumenten zijn sociaal
  • Consumenten zijn lokaal en omnichannel georiënteerd

 

In dit whitepaper lees je hoe deze aspecten de toekomst van e-commece zullen beïnvloeden en welke veranderingen je kunt maken om consumenten tevreden te houden.

 

Sensefuel-Whitepaper1-Cover