Het meten van de ROI in PR

Al sinds het bestaan van het vak worstelen professionals in public relations met een bijzonder lastig probleem: hoe kunnen we de waarde van ons werk meten?

Sommige PR-marktleiders pleiten voor een beter kader voor het meten van media-aandacht door kwantitatieve en kwalitatieve contentanalyse te combineren. Deze benadering dwingt om na te denken over belangrijke vragen die nauw samenhangen met een effect op communicatieresultaten, zoals:

  • Is de zichtbaarheid van het merk vergroot binnen
    relevante mediakanalen?
  • Hoe duidelijk is het merk gepositioneerd?
  • Worden de kernboodschappen goed overgebracht?
  • Hoe positief of negatief wordt het merk afgebeeld?


In de eBook wordt dieper ingegaan op de visie van de PR-industrie op het kwantificeren van PR-services. Er zijn nieuwe meetinstrumenten in ontwikkeling die het mogelijk maken om de ROI van PR te kunnen meten.


Ben jij benieuwd naar de verschillende visies?
Vul het formulier in en Download de PDF.

 

LexisNexis_PR_ROI_eBook_NL_A4_FP.jpg